onsdag 21 oktober 2009

Bästa brödet någonsin!

Jag har ända sedan jag började baka strävat efter att baka den typ av bröd som man kan köpa i framförallt Italien. Saftiga bröd med härlig skorpa och stora hål, ljusa men ändå med tuggmotstånd och smak. Jag har många gånger bakat väldigt goda bröd men inte riktigt nått mitt mål, men nu äntligen har jag lyckats helt och fullt ut!

För första gången bakade jag bröd på mjölet Manitoba cream. Jag kunde inte riktigt hålla mig till krononogisk ordning och hoppade fram till levainrecepten i Martins bok men bytte som sagt ut vetemjöl till Manitoba cream (vilket är ett vetemjöl med hög proteinhalt). Resultatet: det bästa bröd jag bakat med de största hålen. Fantastiskt saftigt och gott!

Betyg:
Peter 10
Linnéa 10






Annons: Martins bok Surdegsbröd : recept och tips från en hemmabagare går att köpa på Adlibris

blog comments powered by Disqus